צרו קשר 072-3921448
שעות פתיחה ימים א, ג, ד, ה: משעה 10:30 עד 18:00. יום ב': משעה 10:30 עד 15:00. ימי ו' וערבי חג: סגור

על תזונה וטיפוח שיער בריא

תמונה של על תזונה וטיפוח שיער בריא

תזונה טובה משחקת תפקיד מרכזי בשמירה על שיער בריא, בדיוק כפי שהיא תומכת בתפקודים חיוניים אחרים בגופנו. שיער בריא הוא לא רק סימן לבריאות כללית טובה אלא גם תוצאה של דיאטה מאוזנת ועשירה ברכיבים תזונתיים חיוניים. 

דרך הבנת הקשר ההדוק המתקיים בין המזון שאנו צורכים לבין בריאות שיערנו, תוכלו לשפר אף יותר את מראה שערכם, זאת לצד שגרת טיפוח עם תכשירים נלווים. בואו נצלול לעומקם של הדברים ונכיר כמה מן הרכיבים התזונתיים המשמעותיים ביותר עבור שערכם.

חלבון: אבן הבניין של השיער

שיער בעיקרו מורכב מחלבון בשם קרטין. צריכת חלבון מספקת היא קריטית לצמיחת השיער ולמניעת נשירת שיער. 

מחסור בחלבון בדיאטה יכול להוביל לשיער חלש ושביר ובסופו של דבר, לא תמיד, אך ייתכן גם לנשירת שיער. 

מזונות עשירים בחלבון כגון עוף, הודו, דגים, מוצרי חלב, קטניות ואגוזים מוכרחים להיות כלולים כבדרך קבע בתזונתכם השבועית.

ויטמין C: ייצור קולגן וספיגת ברזל

ויטמין C ידוע בעיקר כוויטמין החשוב ביותר לשמירה על חוסננו ובריאותנו. הידעתם שהוא גם חיוני לייצור קולגן? זהו החלבון שמחזק את השיער ומונע ממנו להיות שברירי. 

בנוסף, ויטמין C משפר את ספיגת הברזל, מינרל חיוני לצמיחת השיער. פירות כגון תפוזים, תותים ודובדבנים, לצד ירקות כגון ברוקולי ופלפלים צהובים, הם מקורות מעולים לוויטמין C ומוטב שיהיו כלולים בשגרת התזונה היומית, זאת כדי לתמוך בבריאות השיער.

חומצות שומן אומגה 3: לליחוח הקרקפת והשיער

חומצות שומן אומגה 3 הן שומנים חשובים שגופנו לא יכול לייצר בעצמו. הן נמצאות בתאים שמרכיבים את הקרקפת וגם מספקות את השמנים ששומרים על ליחוח הקרקפת והשיער. 

אומגה 3 ניתן למצוא בדגים שומניים כמו סלמון, פורל ומקרל, וכן בזרעי פשתן, זרעי צ'יה ואגוזי מלך. כללו את המזונות הללו בתזונתכם והיו סמוכים ובטוחים שעור הקרקפת והשיער שלכם יודו לכם על כך.

ברזל: דלק לצמיחת שיער

לאחר שעיינתם בסעיפים שלעיל, וודאי שכבר הבנתם כי הברזל הוא רכיב קריטי בייצור חלבון תאי השיער. בלעדיו, שורש השיער עלולים לסבול מאספקת חמצן ירודה, מה שיוביל בהדרגה להחלשת מבנה השיער ולנשירה מוגברת. 

בשר אדום (מומלץ לצרוך באופן מתון), עוף ודגים מספקים ברזל שיכול להיקלט בקלות על-ידי גופנו. מקורות צמחיים כוללים עדשים, תרד, אבוקדו ועלים ירוקים.

ויטמין A: ייצור סבום לבריאות הקרקפת

ויטמין A חיוני לייצור סבום, שמחדיר לחות לקרקפת ושומר על בריאות השיער. מחסור בוויטמין A יכול להוביל לבעיות שונות, כולל שיער יבש וקרקפת מגורה ומגרדת. 

גזר, בטטות, דלעת וכרוב קייל עשירים בבטא-קרוטן שהגוף ממיר לוויטמין A.

 

ויטמין E: האנטי אוקסידנט המגן

ויטמין E עשיר באנטי אוקסידנטים ועוזר להגן על השיער מנזקי סביבה שנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. הוא משפר את זרימת הדם, שבתורה תומכת בצמיחת שיער אופטימלית ובריאותו. 

מזונות עשירים בוויטמין E כוללים גרעיני חמנייה, שקדים, תרד ואבוקדו. צריכה קבועה של מזונות אלו יכולה להגן על השיער מנזקים ולחזק את בריאות השיער.

ויטמיני B: צמיחה וריענון תאים

ויטמיני B, ובמיוחד ביוטין (ויטמין B7), משחקים תפקיד חשוב בשמירה על בריאות שיערנו, עורנו וציפורנינו. 

תסמינים של מחסור בביוטין כוללים נשירת שיער, מה שמשקף את חשיבות ויטמיני B בטיפוח השיער. 

דגנים מלאים, שקדים, בשר, דגים, מאכלי ים וירקות ירוקים כהים הם מקורות טובים לוויטמיני B שונים.

ולסיכום

טיפוח השיער באמצעות תכשירים חיצוניים שונים הוא רוטינה חשובה וחיונית לשיער בריא ובעל נוכחות. לצד זאת, אל לנו לשכוח כי גם התזונה משחקת תפקיד חשוב לא פחות, וביכולתה לתרום תרומה משמעותית.

לצד כל אלו, הרי שתזונה נכונה ומאוזנת, תתרום לבריאותכם הכללית, ובמילים אחרות: תצאו מורווחים מכל הכיוונים.

קבלו הנחה
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
לייעוץ ללא עלות
נגישות